17 maj 2011

BLOGG-ER-I, BLOGG-ER-A, LIFE GOES ON

Så var det dags för lite skriverier igen om min blogg. Intressant nog verkar det aldrig vara någon som själv bloggar som framför kritik. Jag har nu bloggat nästan varje dag sedan mars 2008. Totalt bör det ha blivit mer än 1 000 bloggar. Mer än 60 000 besök har det blivit sedan jag började skriva på Blogger i augusti 2009. Min blogg är ett ovärderligt politiskt verktyg men också ett sätt för familj och vänner att kunna följa min vardag.

Att blogga är faktiskt ganska svårt. Att hela tiden hitta något nytt att skriva om, att förmedla åsikter och händelser på några korta rader, att uttrycka sig väl avvägt men inte ointressant, att hitta de rätta orden etc. Man förbättrar sitt sätt att blogga genom erfarenhet, det finns ingen genväg. Av mina uppskattningsvis 1 000 bloggar är det nog inte mer än en handfull inlägg som kritiserats under de här dryga tre åren som gått.

Mina läsare finns spridda över hela landet så för att alla ska förstå vem jag skriver om brukar jag försöka ange en titel eller något annat. Eftersom bloggen är skriven av ett LIBERALT kommunalråd, vilket tydligt framgår av rubriken, och till och med heter LIBERANNA och dessutom följs av många folkpartister och liberaler försöker jag självklart berätta lite extra om sådant som rör just FP.

Jag berättar gärna vad vi i FP gör och jag nämner gärna folkpartister vid namn. Självklart. I min blogg den 3 maj hade jag nämnt Lennart Fransson. Många av er läsare vet nog inte vem han är så därför valde jag att lägga till "Folkpartiets" Lennart Fransson. För tydlighetens skull. Sedan är jag förstås också stolt över att Lennart är folkpartist!