23 maj 2011

EN KOMMUNALRÅDSMÅNDAG

Varje måndag kl 08.00 träffas vi majoritetsråd för avstämning, så även idag. Därefter var det dags för ett kort möte med Ledningsutskottet som bland annat handlade om hur lyckat Handbolls-VM var och hur nära vi är att få Juniorhockey-VM, vänortsbesök i Estland och rutiner för kommunens flaggning.

Under dagen har jag sedan ägnat mig åt förberedelser inför kommande möte med kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. På torsdagens fullmäktigemöte kommer jag framförallt tala om mina föreslagna åtgärder på grund av Integrationsrapporten för 2010, det glädjande resultatet av min motion om stöd till BRIS och om min vilja att ställa ut och digitalisera kommunens konst.

Vid 17-tiden delade jag och Eva Mogren ut resten av våra flygblad. Jag är alltid mån om att säga att det är information från FP innan jag överlämnar flygbladen för att försäkra mig om att bladen inte bara slängs och som en liten test av hur många som verkligen vill ha vårt material. Glädjande nog är det väldigt många som tar emot flygblad av leende kvinnliga folkpartister :)

Avslutningsvis hade vi i FP gruppmöte, där vi framförallt diskuterade den föreslagna vindkraftsparken vid Lyckås och kommunens konst. Vi har 37 ärenden att avgöra på torsdag så jag misstänker att det återigen blir ett möte som slutar kring midnatt...