24 maj 2011

EN NYTTIG DAG

Under förmiddagen var det återigen möte med Jämställdhets- och integrationsutskottets presidium, integrationssamordnaren och min sekreterare för planering av integrationskonferensen den 7 november. Nu är lokalen, maten, de flesta föredragshållarna och kulturinslagen klara samt målgrupperna inringade. Vi kommer göra vårt allra bästa för att det här ska bli en riktigt minnesvärd och konstruktiv konferens!

Under eftermiddagen var det personaldag med stadskontoret. Först en föreläsning på biblioteket om sömnproblem. Själv har jag inga som helst sömnproblem, brukar somna direkt. Dessvärre är baksidan av det myntet att jag väldigt lätt somnar i alla sammanhang så fort jag suttit stilla en stund :) Någon som har några bra tips på hur man håller sig vaken?? Efter fikat hade jag och flera andra valt att tillsammans med en ornitolog promenera i vårt nyinvigda naturreservat Rocksjön - ett reservat som liberaler kämpat för sedan 1920-talet!

Efter jobbet skjutsade min man mig till Österängsskolan. Där deltog jag och nio andra kvinnor i blandade åldrar i ett träningspass lett av Jasmina Tomasevic. Denna verksamhet är en del i ett projekt som finansieras med integrationsmedel och som verkade vara mycket uppskattat. Det var dessutom ett ganska tufft pass! Efteråt pratade jag lite mer med några av kvinnorna och med Jasmina. Jasmina har träningspass även på fredagar och båda passen är öppna för alla kvinnor som vill vara med!