2 maj 2011

ETT GOTT SLUT TROTS ALLT

Dagen började inte helt bra...Min man var bortrest. Själv hade jag glömt sätta väckarklockan. Vaknade av äldste sonens alarm, visste då inte ens vilken veckodag det var. En stund senare kom yngste sonen och sa att han inte hade några byxor, alla hade visst gått till loppis :) Fick fiska upp ett par halvtrasiga byxor ur strykhögen, stryka till dem lite hjälpligt och sedan köpa nya byxor på lunchen. Under frukosten bråkade båda sönerna så att en frukosttallrik gick sönder, vilket ledde till att de av egna sparpengar fick köpa en ny tallrik efter skolan - inte en enda protest framfördes från deras sida. I hallen på väg till skolan blev yngste sonen plötsligt oerhört missnöjd med sitt hår som efter gårdagens dusch blivit alltför lockigt. Efter en akututryckning med mina stylingprodukter lyckades jag dämpa det värsta självfallet. Lyckades till sist ta mig till jobbet...

Trots den eländiga starten har jag lyckats åstadkomma en del under dagen. På förmiddagen fortsatte vi i Jämställdhets- och integrationsutskottets presidium planera integrationskonferensen den 7 nov, det börjar arta sig riktigt bra tycker jag. Under eftermiddagen har jag förberett mig inför morgondagens möte med utskottet i sin helhet samt ett dialogmöte om förslag till ny jämställdhetsplan. Avslutade sedan kvällen med styrelsemöte i Folkpartiet. Särskilt roligt med flera nya medlemmar, ett intressant medlemsmöte nästa vecka och en planerad studiecirkel om media till hösten. Imorgon kväll blir det möte med Välfärdsteamet, då ska vi planera en kampanj för utsatta barn!