22 maj 2011

FRÅN KULTUR PÅ ÖXNEHAGA TILL KULTUR PÅ ÖSTER

Igår förmiddag var det dags för Öxnehagadagen. Jag passade på att äta lunch i Öxnehagakyrkan, dela ut lite flygblad och lyssna på Jill Svensson. Träffade många trevliga människor, bland andra Seyde Aslan som sprider enormt mycket positiv energi omkring sig, och en kvinna som vill börja engagera sig politiskt i Folkpartiet - härligt!

Efter lunch träffade jag Eva Mogren, teamledare i FP:s välfärdsteam, på Hoppets torg. Där delade vi tillsammans ut några hundra flygblad om FP:s förslag för att omhändertagna barn ska få mer stöd. Läs mer här. Efteråt passade vi på att besöka Mikael Brånes vernissage där jag och Eva blev alldeles särskilt förtjusta i en tavla med en riktigt grov björkstam.

Därefter var det dags för Par Bricoles vårbal. Jag fick min tredje dekoration! Vi njöt av fantastisk musik och sång av bl a Lars "Lisa" Andersson, Jacob de Verdier och Mauro Nicoletti. Sedan blev det god mat och dans. En härlig kväll även om jag önskar att jag hade haft tid att fixa en riktig Askungeklänning - det får jag ordna till nästa bal istället...