13 maj 2011

JKPG-HUSKVARNA-ELMIA-JKPG

Tidigt i morse åkte jag till Huskvarna för att dela ut Glädjetjuvslådor som sponsrats av Rädda Barnens lokalförening Jönköping/Huskvarna. Det blev inte riktigt som vi tänkt oss men Inger Kallings, Elisabeth Olsén och jag hann med att besöka Norrängsskolan, Nordskogens skola och Södergårdsskolan. Jag tog också med mig en låda till Kyrkskolan i Bankeryd som Ylva Söderströms barnbarn ska överlämna i nästa vecka.

Under dagen har jag och Inger Gustafsson tillsammans med många andra varit på en konferens på Elmia om hur vi kan utveckla kulturen i Jönköpings län. Konferensen byggde på ett Open Space koncept, något jag aldrig arbetat med förut, som blev mycket givande och konstruktivt. Under dagen bestämde jag mig för att framöver besöka flera invandrarföreningar i Jönköping. Dessutom bjöd jag in bortåt ett dussin representanter från länet till ett möte i Jönköping om digitalisering.

Efter att ha lagat lite mat till familjen har jag nu skrivit en insändare och förberett en motion som båda ska ges in på måndag. Ska nu tänka igenom vad jag ska säga vid morgondagens invigning av Minivättern tillsammans med Birgit Sievers.