29 maj 2011

MORS DAG, MINNEN OCH MORGONDAGENS MÖTE

Efter en ordentlig sovmorgon bjöds vi på en rejäl frukost med ägg, bacon, prinskorvar och köttbullar. Svärmor fick en skiva som morsdagspresent. Sedan åkte vi till minneslunden där svärfar ligger begravd. På torsdag skulle han fyllt 71 år. Kändes väldigt tomt att inte mötas av hans stora leende och jättekram när vi kom till Malmö men tröstade mig med att minneslunden var väldigt vacker med många blommor och levande sköldpaddor i en liten bassäng.

Efter ändrade planer bestämde vi oss för att under eftermiddagen uppvakta min mans gamla barndomsvän Catarina som fyllt 50 år i veckan. Blev en riktigt trevlig fikastund med samtal om gemensamma minnen och diskussioner med våra ungdomar om yrkesval, övningskörning mm. Fick också titta på makarnas sportbil med cabriolet som de snart ska åka till Schweiz med på sportbilsträff, tror min man blev lite avundsjuk :)

Är nu på väg hem igen. Tack vare att jag kan jobba i bilen har jag hunnit med ordentliga förberedelser inför morgondagens styrelsemöte med Länsmuseet. Ska nu också förbereda tisdagens sammanträde med Jämställdhets- och integrationsutskottet samt ett tal till invigningen av Kulturskolans Bildlinjes vernissage i Smålandsrummet på Stadsbiblioteket på tisdag kväll.