7 maj 2011

SÄNGPROVNING, TRÄDGÅRDSARBETE OCH MOTIONSSKRIVNING

Efter en tid då både jag och min man har haft ont i våra ryggar har vi bestämt oss för att köpa nya sängar. Lite motvilligt gav vi oss ut i förmiddags trots strålande sol för att prova nya sängar. Vi hamnade i butiken Sova och möttes av den oerhört sympatiske försäljaren Jonas. Efter att ha provat flera sängar och märkligt nog fått rejält ont i ryggen enades vi om att köpa varsin Tempur-säng. Jag köpte dessutom en Tempur-kudde. Längtar redan efter att gå och lägga mig ikväll och slippa knöla ihop kudden flera gånger för att få den till lämplig form :)

Under eftermiddagen har vi fortsatt vårt anläggningsarbete i trädgården. Börjar verkligen bli fint nu. Jag har ordnat en stenläggning och en gång med singel medan min man har ordnat en mindre altan. Det kommer bli SÅÅÅÅ mysigt i sommar. Det enda tråkiga med anläggningsarbete är att man inte riktigt hinner med att sköta den övriga trädgården men det hoppas jag att vi hinner med under sommaren. Under kvällen lyckades jag skriva ihop en motion om vittnesstöd till Folkpartiets landsmöte - läs hela motionen här. Imorgon är det däremot dags för ännu en lång cykeltur, kanske till Gränna.