14 maj 2011

VÄTTERNRUNDAN FÖR SMÅ OCH FÖR STORA

Känner mig riktigt trött nu och ska alldeles strax sjunka ner i fåtöljen. Började dagen med att inviga Minivättern tillsammans med Birgit Sievers. Minivättern är ett cykellopp för barn mellan 6-10 år och i år, för första gången, gick loppet utanför Motala. Verkligen roligt att se alla dessa barn redo i startfållorna och sedan eskorterade av äldre barn i professionella cykelkläder! Själv hade jag förstås med mig mina två Vätternrundemedaljer!

Efter Minivättern cyklade jag och min man iväg på helgens långrunda. Det blev hela 10 mil till slut och mer än 5 timmar på cykeln. Idag kändes det faktiskt ganska kämpigt tidvis men det är ju nödvändigt med dessa förberedelser om vi ska klara Vätternrundans 30 mil om en månad. Att en bieffekt av allt cyklande är att man definitivt blir redo för Beach 2011 är ju förstås inte heller fel :)