6 juni 2011

ATT NJUTA AV TRÄDGÅRD OCH NATIONALDAG

Så är då långhelgen snart slut. Den har verkligen varit härlig och innehållsrik, klart bättre än vad jag hade förväntat mig! Under förmiddagen har jag återigen rensat ogräs, det återstår tyvärr en enorm insats innan trädgården är i någorlunda gott skick. Å andra sidan är framsidan nu riktigt prydlig, lagom till att Kamtjatkafetbladen ska blomma i gult och Akacians vita blommor ska sprida sin väldoft. Efter kvällens grillning har vi kunnat njuta av en underbar värme på altanen. Med trädgård gäller det verkligen att anstränga sig för att se det positiva!

Under eftermiddagen deltog hela familjen en stund vid Nationaldagsfirandet i Mjölkafållan i Huskvarna. För min del ett ovanligt avslappnat firande eftersom jag de senaste fyra åren delat ut flaggor, hållit i mottagningen för nya svenska medborgare och det senaste året också uppmärksammat idrottsliga mästare. Nu kunde jag bara vara åskådare. Erik Lindfeldt var som vanligt trevlig på scenen medan jag passade på att gratulera Gunder Höög till hans folkbildningsstipendium och noterade att landshövdingen var en fena på att plantera träd!