20 juni 2011

EN OVÄNTAT SMÄRTFRI MÅNDAG

Efter nio timmars sömn lyckades jag faktiskt infinna mig i Rådhuset vid 8-tiden. Har känt mig oväntat återställd idag, mest träningsvärk i låren så att det varit lite jobbigt att gå i trappor. Min man vill så väldigt gärna cykla Vätternrundan även nästa år och eftersom det känts så bra idag så blir det kanske så :) Jag och Birgit Sievers ska ordna ett möte med Destination Jönköping för att diskutera hur vi skulle kunna utveckla kommunens samarbete med Vätternrundan, så då blir det kanske extra roligt att passera Jönköping nästa år?

Under förmiddagen var det möte med Ledningsutskottet där jag fick det mandat jag önskade att tillskriva integrationsministern om förlängt utvecklingsavtal med Öxnehaga och vårt intresse för nystartszoner, något jag tänkt påbörja i nästa vecka. Under eftermiddagen blev jag äntligen klar med mitt yttrande avseende förslaget till regional kulturplan där jag framförallt påtalar behovet av regional profilering och prioritering. Resten av den här veckan blir det fullt upp med kommunstyrelse, välfärdsutskott och kommunfullmäktige.