3 juni 2011

EN RIKTIG KLÄMDAG

En härlig morgon! Älskar att ha sovmorgon, känna solljuset som lyser in i sovrummet, höra fågelkvitter utanför och njuta av perfekt varma lakan. Den känslan gör mig riktigt, riktigt lycklig! Min man gick iväg till jobbet medan jag själv passade på att äta min första frukost utomhus. Underbart att sitta på altanen med te, smörgåsar och juice och njuta av en värmande sol!

Efter frukosten passade jag på att skriva mitt yttrande avseende medborgarförslaget om konsthall i Smedbyn. Sedan blev det trädgårdsarbete under ett par timmar. Skjutsade yngste sonen till frisören. Åkte till Östers cykel för att testa olika cykelväxlar eftersom min ena växel är extremt tung. Hittade till sist en lämplig växel men får fundera på om det verkligen är en ekonomiskt försvarbar investering.

Avslutade dagen i solen med genomgång av handlingar till kommunstyrelsen. Har kanske fått lite väl mycket sol idag? Sedan rökt lax och underbart gott vitt vin, espresso med likör, t o m lite chips. Halvsomnade framför TV:n, inte mycket på TV som roar mig nuförtiden men lyckas hålla mig vaken till "Så ska det låta". Imorgon blir det släktträff. Räknar med lång cykeltur på söndag. En långhelg = en evighet :)