24 juni 2011

ETT LUGNARE TEMPO

Igår hade jag en riktigt lugn arbetsdag. På förmiddagen fick jag hjälp med min fysiska arbetsmiljö. Datorn behövde flyttas, bordet sänkas och stöd för handlederna beställas. Viktigt att vara noga med sin arbetsställning, vill inte ha ont i ryggen igen. En oerhört delikat sommarlunch i cafeterian och avslutningsfika med Seforosa. Övriga dagen ägnade jag åt städning av mitt tjänsterum, mängder av pärmar och papper som behövde rensas. Avslutade dagen med en bit mat på Studion tillsammans med min man.

Idag har jag och min man unnat oss en rejäl sovmorgon och sedan firat midsommar i Åsens by. Sillunch i kaffestugan och sedan jordgubbstårta på logen. Träffade gamla kollegan men numera hovrättsrådet Lotta Sundin och hennes dotter även i år, båda iklädda fina folkdräkter. Hoppas kunna få till en lunch med Lotta i veckan. Ska nu ägna mig åt diverse veckotidningar och nyinköpt avslappningsmusik. Sent ikväll kommer pojkarna hem från Paris där de varit med sina morföräldrar och kusiner, längtar efter dem!