5 juni 2011

FIRANDE MED SLÄKT OCH VÄNNER

Igår var det släktträff. Min mammas äldsta systers man Bo, dvs en av mina morbröder som precis fyllt 80 år, hade bjudit in alla sina släktingar till Öhrtagården i Ör. Många släktingar blev det det. Efter lunchen for vi vidare till svärsonens intilliggande släktgård. Vädret var fantastiskt och att sitta med så många släktingar utanför en rödmålad stuga i Ör i skuggan av ett stort träd var verkligen idylliskt!

Idag har jag och min cyklat 5 mil mellan Barnarp och Vaggeryd. Vi cyklade nästan så fort vi kunde, i genomsnitt 26 km/tim. En utmärkt träning inför Vätternrundan. Efter lite trädgårdsarbete grillade vi kyckling och njöt av sönernas överraskning, en kladdkaka, som dessert. Under kvällen har jag och fler andra firat att Birgit Sievers fyllt 50 år. Det är ett par månader sedan hon fyllde år men idag hade hon fest på Kanotklubben. Fantastiskt gott grillat kött och tårta!