13 juni 2011

GODA IDÉER OCH LIBERALT ENGAGEMANG

I förmiddags hade jag besök av Fatih Kurtules från Råslätts Sportklubb som ville berätta om deras verksamhet för integration, jämställdhet och folkhälsa. Fick ett mycket intressant uppslag om jordbruk som jag ska jobba vidare med före semestern. Sedan lunch med min kommunalrådskollega Birgit Sievers som en försenad bröllopspresent :) Det blev en trevlig stund i solen med goda pizzor och ett intressant samtal om samarbete med Vätternrundan och nyttan av att arbeta enligt LEAN. Under eftermiddagen var det möte med ansvariga för de fyra områdesgrupperna på Österängen, Öxnehaga, Råslätt och Huskvarna Södra för att diskutera upplägget av deras insats på integrationskonferensen den 7 november.

På kvällen fick jag besök i Rådhuset av välfärdsteamets ledare Eva Mogren och tre kvinnor med lust att engagera sig politiskt. Vi pratade bland annat om engagemanget för utsatta barn, behovet av ett barnahus och viljan att förändra. Genom att delta i Välfärdsteamet kan dessa kvinnor bidra med sin kunskap och erfarenhet, påverka våra förtroendevalda, vara med om att skriva insändare, delta i diskussioner och få information om välfärdsfrågor mm. Man behöver inte vara medlem i FP för att vara med i Välfärdsteamet och man behöver inte skylta med sitt namn även om man är med om att skriva insändare. Nästa teammöte blir preliminärt den 5 september. Vill du också vara med, hör då av dig till mig!!