28 juni 2011

INTEGRATION, TRYGGHET OCH GOLF

Vilken sommardag!! Ännu en ljuvlig frukost på altanen. Hela förmiddagen satt jag sedan i möte med integrationssamordnaren Siv Hederos. Vi gick igenom ansökningar om integrationsanslag, planeringen av integrationskonferensen och diskuterade utformningen av riktlinjerna för integrationsanslag. Känns verkligen som om vi har tagit riktigt stora steg i rätt riktning när det gäller kommunens integrationsarbete. Nästa år intensifierar vi dialogen med nämnder, förvaltningar och bolag om deras ansvar och ambitioner.

Dagens lunch bestod av en smaskig ostpaj på Coffee House tillsammans med Ann-Mari Nilsson. En härlig stund i solen och ett trevligt samtal om kommunens cykelsatsningar, syskonbarn, trädgårdsland mm. Under hela eftermiddagen var det sedan möte med Rådet för Trygghet och Säkerhet där nye länspolismästaren presenterade sig och redogjorde för polisens syn på de senaste grova våldsbrotten. Vi fick också en redogörelse för handlingsprogrammet Polis-Kommun.

Under kvällen åkte jag och min man ut till golfbanan igen. Gick väldigt bra måste jag säga, ovanligt bra för att vara andra rundan. Smörgås på golfbanans altan och sedan sill på egna altanen. Nu Allsång på Skansen på TV. I fåtöljen ska jag sedan förbereda mig inför morgondagens möte med Birgit Sievers och Helena Nordström på Destination Jönköping om Vätternrundan - med mål att i kommunen få en delvis bilfri Vätternrunda redan nästa år och i samband med detta utöka marknadsföringen.