16 juni 2011

KULTURRÅDET, CYKELFORUM OCH VÄTTERNRUNDAN

Under förmiddagen ägnade jag mig åt att skriva på mitt yttrande över den regionala kulturplanen. Kulturförvaltningen har skrivit ett omfattande och mycket insatt yttrande. Även stadskontoret har yttrat sig. Bidrar nu med mina egna tankar kring behovet av profilering och prioritering för att få ökat kulturbidrag från Statens Kulturråd.

Vid lunch åkte jag och min kollega Birgit Sievers till Motala för att delta i CykelForum 2011. Kändes lite märkligt att åka dit idag också men stämningen hade redan börjat infinna sig så det var riktigt roligt. Det var mycket givande att delta på CykelForum. Jag och Birgit fick många goda tankar att ta med oss till kommunen och vi tänker ta tag i en del av dem redan på måndag!

Har nu för andra dagen i rad druckit en stor flaska med uppladdningsdryck. Har försökt lägga mig något tidigare än vanligt den här veckan och ikväll blir det läggdags redan vid 21. Gillar att toppa formen :) Känns skönt att cykla Vätternrundan för tredje gången och kunna förlita sig på en hel del rutin. Dessutom vet jag att cykeln, tillbehören och kläderna fungerar.