14 juni 2011

SF, ABM OCH VR

I förmiddags kom Jessika Gustafson från SF Media på besök för att sälja bioreklam. Tillsammans med Siv Fransson från Studieförbundet Vuxenskolan och Pär Berg från Eksjö Animation diskuterade vi reklaminslag med Glädjetjuven i samband med barnfilmer till hösten. Vore otroligt spännande och skulle absolut underlätta spridningen av materialet! Återstår bara att hitta finansiering inom två veckor...

Under eftermiddagen ledde jag mitt första möte som ordförande för Jönköpings Läns Arkivförbund. Jag och arkivchefen Åke Carlsson föreslog att vi skulle bjuda in till en ABM-träff (Arkiv, Bibliotek, Museum) i september för att arbeta fram gemensamma ABM-mål för mandatperioden, ett förslag som glädjande nog godkändes av övriga styrelsen!

Har nu varit ute och cyklat en liten runda med min man som ett allra sista träningspass inför Vätternrundan (VR). Även om jag hade besvär med lågt socker idag så känns det som om jag lyckats hitta en riktigt bra trampteknik. Överväger faktiskt att sätta upp några olika mellantider att sikta på under rundan. Inte för att vi egentligen satsar på att cykla särskilt snabbt men det vore ju väldigt roligt att cykla fortare än de andra två gångerna :)