27 juli 2011

FRÅN SVÄRMOR TILL HÖSTENS MÅL

Har varit nere ett par dagar hos svärmor i Malmö. Igår blev det en helt idyllisk sommardag med minigolf i strålande solsken, restaurangbesök och kvällspromenad i hamnen. Idag bjöd jag på min hembakta krusbärspaj och sedan passade vi på att gratulera en av svärmors äldsta väninnor på hennes 75-årsdag innan vi åkte hem igen. Ska nu börja läsa Robin Sharmas bok "Vem gråter vid din grav?" som jag fått låna av min väldigt trevliga granne Britt Martinsson. Den typen av böcker får man naturligtvis ta med en nypa salt, det är lätt att bli alldeles matt av allt man skulle kunna göra bättre, men det finns alltid många guldkorn att ta till sig. Själv har jag nu börjat skriva på en lista med mål för hösten - både privata och politiska - i min nu stärkta övertygelse om att de mål som inte blir uppställda heller inte blir genomförda.