17 juli 2011

TRÄDGÅRDEN, LANDSJÖN, HOOK OCH GAMMALT SILVER

Igår tillbringade jag och min man återigen flera timmar i trädgården. Eftersom vi i år ägnat så mycket tid åt att anlägga trädgård i den bortersta hörnan har köksträdgården helt vuxit igen. Börjar nu arta sig men väldigt mycket arbete återstår. På eftermiddagen cyklade vi Landsjön runt, drygt 4 mil. Fyllde på vattenflaskorna vid det trevliga caféet Kaffe och Kackel, ska absolut återvända dit tillsammans med pojkarna - det var väldigt mysigt! Väl hemma igen blev det juice och Campari på altanen och sedan grillad baconlindad kyckling - mums!

Idag har jag, min man och vår äldste son spelat golf på Hook. Pga väntat regn startade vi redan 10.30 och kunde glädjas åt en varm och solig runda. Sedan en utsökt lunch i golfrestaurangen, precis när det började regna rejält. På vägen hem köpte vi en trevlig kruka med vattenväxter som vi placerade på vår nya minialtan. Fick plötsligt lust att städa några köksskåp, bl a ett med gammalt silver. Fick ägna en bra stund åt att putsa silvret som bl a visade sig vara en mugg som min man fått som dopgåva, en sked som min mamma fått i 2-års present och diverse ärvda bucklor.