1 juli 2011

MED TID ÖVER FÖR ANNAT :)

Började dagen med en timme i radio Vättervåg. Ett alltid lika trevligt besök hos Hans-Olof Görebrant. Därefter ett välbehövligt besök hos frissan. Hämtade sedan mina nya solclips och fixade nytt foto till mitt körkort. Lunch på Bernards. Sedan slank jag in på Åklagarkammaren för att överlämna en flaska lagrad vinäger till min käre gamle kollega Erik Schreiber som nu ska gå i pension - vissa saker blir bättre med åren :) Önskar att jag hade kunnat gratulera Helen Yngwe till hennes tjänst som rådman på Jönköpings tingsrätt men får ordna det vid annat tillfälle. Noterar att alla kvinnliga åklagare över 40 år lämnat Åklagarkammaren...

Under hela veckan har jag hållit fast vid min helt nya vana att äta sill till kvällsmat. Orsaken är mina ganska dåliga diabetesvärden. Istället för småjusteringar här och där med insulin och kost bestämde jag mig förra helgen för ett radikalt grepp som jag nu ska testa varje vardag under ett par månader. Om värdena blir mycket bättre tänker jag fortsätta med denna rutin. Som belöning för min goda start köpte jag mig en ny bikini! Som om det inte var nog med denna vana har jag dessutom börjat göra situps varje kväll, träna upp min handstyrka, säga upp flera prenumerationer, rensa papper mm - jag är SÅÅÅ motiverad att ta tag i mitt liv just nu!