5 juli 2011

SEMESTERN BÖRJAR NÄRMA SIG

Under förmiddagen blev jag och Siv i stort sett klara med vårt utkast till anvisningar för anslag till integration och delaktighet, sista finjusteringen gör vi på torsdag. Utkastet ska presenteras för Jämställdhets- och integrationsutskottet i augusti och så hoppas jag att vi kan ta beslut i september. Efter lunch fick jag besök av Skill som filmade mig inför sitt fortsatta arbete med akademikers syn på offentliga arbetsgivare, får hoppas att jag gjorde bra ifrån mig! Hade ett trevligt samtal med Nyamko Sabunis assistent och hoppas nu på att Nyamko kommer till Jönköping nästa år.

Har under dagen lyckats avsluta det mesta som jag tänkt göra före semestern. Efter jobbet passade jag och min man på att cykla ett par mil i ett väder som blev oväntat vackert och varmt. Jag har köpt ett nytt växelsystem till min cykel och det märktes verkligen stor skillnad. Har nu återigen ätit lite sill - kan varmt rekommendera 5-minuters sill och det italienska recept som finns på burken! Imorgon ska jag vara på Visingsö hela dagen och bli väl omhändertagen av FP:s Per-Erik Ohlin och Bertil Rylner - ska bli riktigt, riktigt roligt! Bara två dagar kvar till semestern nu!!