14 augusti 2011

BEGRAVNING, JUBILEUM OCH AKVARIUM

I fredags var jag på socialdirektören Elisbeth Mejersjös begravning. Hela Lekeryds kyrka var full, solen strålade och musiken var mycket vacker. Känns så sorgligt att hon skulle behöva gå bort mitt i livet. Jag har träffat Elisabeth flera gånger, framförallt i vårt gemensamma arbete mot kvinnovåldet, och kommer att sakna henne. När jag kom hem igen kändes det extra angeläget att njuta av livet och inviga vår nybyggda lilla altan med hembakt körsbärskaka garnerad med trädgårdens egna blåbär.




Igår spelade vi golftävling i Hook hela dagen. Hooks golfklubb firade 70 år och ca 140 medlemmar hade anmält sig till tävlingen. Vi spelade scramble, en tävlingsform som går ut på att man spelar i lag och att man hela tiden väljer den boll som ligger bäst till - en mycket social tävlingsform. Efteråt bjöds det på en helt fantastisk middag och dans till levande orkester. Jag och min man sov över på Herrgården och njöt i morse av en oerhört god frukostbuffé. Jag kan verkligen rekommendera ett besök!

Under eftermiddagen idag har vi storstädat äldste sonens akvarium, köpt nya vattenväxter och inredning och flyttat upp akvariet till vardagsrummet. Det blev jättemysigt! Nu är semestern helt slut. Det har varit fem väldigt innehållsrika, varierade och avkopplande veckor så det känns precis lagom att börja arbeta igen.