11 augusti 2011

DIABETES OCH DJUR

Stolt diabetiker! Igår var jag och lämnade nytt blodprov, vilket varit min morot under sommaren, och redan idag fick jag svar från min sköterska på diabetesmottagningen. Med sillens hjälp har jag sänkt mig från 64 mmol/mol till 59 så nu är mina värden faktiskt acceptabla igen. Ett av mina personliga hälsomål under hösten är därför nu att få "bra" värden, vilket kräver att jag har högst 52 mmol/mol. Kommer definitivt fortsätta med sill och fisk och dessutom äta färre kolhydrater.

Igår ägnade jag nästan hela eftermiddagen åt akvarellmålning, det var riktigt roligt! Idag har jag och min man tränat lite golf inför lördagens golftävling i Hook. Äldste sonen håller som bäst på att planera inköp av ett större terrarium. Till yngste sonen har vi plockat ner vår gamla fågelbur och inom några dagar räknar vi med att köpa en liten undulat till honom. Själva ska vi få ta över äldste sonens akvarium. Känns nästan som att bo i en djuraffär men alla i familjen är glada, en härlig start på hösten!