16 augusti 2011

EN BRA TISDAG

Nästan hela dagen har jag ägnat åt möte med Jämställdhets- och integrationsutskottet. Nästa gång räknar jag med att vi kommer kunna ta beslut om anvisningar för integrationsanslag. Om ett par veckor är inbjudan till integrationskonferensen klar att skickas ut. Under mötet ägnade vi en bra stund åt att diskutera målformulering och måluppföljning. Det är viktigt att vara medveten om att vi som politiker genom de mål vi sätter upp styr verksamheten under förutsättning att vi följer upp och vidtar åtgärder för att målen ska uppfyllas. Vår nya jämställdhetshandläggare Åsa Thörne-Adrianzon presenterade sig och jag räknar med att utskottet under hösten/vintern kommer ägna en hel del tid åt jämställdhetsfrågor.

Under dagen har jag också haft några riktigt bra samtal med erfarna folkpartister som verkligen värmt mitt hjärta och stärkt mig! På vägen hem köpte jag en bok om undulater till min yngste son i väntan på att vår nya "familjemedlem" ska anlända i slutet av veckan. Att ta ansvar för ett eget husdjur är personlighetsdanande och det är viktigt att han läser på noga hur fågeln ska skötas. Har ägnat en stund på kvällen åt att fördjupa mig i kommunstyrelsehandlingar och känner mig nu väl förberedd. Noterade precis att antalet besök på min blogg just passerat 68 000, mycket glädjande!