20 augusti 2011

GOOD ENOUGH




















Har känt mig ganska trött idag, sannolikt beroende på att jag arbetat för första gången på 5 veckor :) Har plockat lite ogräs, tagit in vackra blommor från trädgården, plockat blåbär, smultron, plommon och björnbär i trädgården, slumrat lite under eftermiddagen. Varit på IKEA för att uppdatera äldste sonens rum. Gullat med vår nya undulat. Njutit av grillat kött och väldigt gott vin. Målat lite efter maten. För första gången i mitt liv känner jag mig nöjd med det jag målar. Stämmer väl överens med mina sänkta krav i golfen. Trots att jag nog aldrig utsatts för så mycket kritik som det här året känner jag mig faktiskt "good enough". Saknar inte arbetet som åklagare. Blir jag inte kommunalråd efter nästa val så är det också OK, då gör jag något annat. Kanske börjar jag för första gången i mitt liv acceptera mig själv för den jag är. Är inte perfekt, skäms inte för det, gör mitt bästa, gör det jag tycker är viktigast och det jag brinner för, känner inte ens något behov av att bli omtyckt/bekräftad, känner ett lugn inombords.