23 augusti 2011

INTENSITET OCH LÄNGTAN

Idag har det varit en intensiv dag, nästan lite väl mycket på en dag :) Morgonen började med ett möte med kulturchefen Anders Persson och min kommunalrådskollega Ann-Mari Nilsson om Smedbyns framtid. Bollen är nu definitivt i rullning, vilket gläder mig väldigt! Under eftermiddagen möte med Kulturskolans ledningsgrupp samt linjeansvariga och ämnesansvariga om glädjeämnen, orosmoment och framtiden. Ett oerhört uppriktigt och engagerande möte med väldigt trevliga människor! Jag fick både applåder och kram och känner mig riktigt stolt över att som kommunalråd ha ansvar för vår Kulturskola. Under kvällen har jag sedan deltagit i ett Rotary-möte på Gyllene Uttern där jag njöt av god mat, berättade om min familjs Bangladesh-resa och knöt några riktigt goda kontakter. Flera gånger under dagen har jag funderat på vad nästa steg i mitt akvarellmålande skulle kunna bli och när jag kom hem infann sig den rätta inspirationen. Presenterar härmed min allra första namngivna målning - Längtan.