9 augusti 2011

LUST ATT MÅLA










Så är då semestern på Öckerö slut. Under hela helgen var det konstrunda på öarna men vi nöjde oss med att på lördagen besöka samlingsutställningen för att få en övergripande bild av alla konstnärerna. På söndagen besökte vi sedan Nordiska Akvarellmuseet på Tjörn där det var en utställning med Emil Nolde. Jag uppskattade särskilt tavlorna Rödgult moln och Hav. I den oerhört vackra byggnaden finns det också en fräsch restaurang där vi passade på att njuta av riktigt god mat. På museet gavs det dessutom möjlighet att måla lite själv. Tanken var främst att sönerna skulle roa sig en stund men även jag blev sugen på att måla. Slutade med att jag köpte mig ett helt nytt akvarellblock och bestämde mig för att börja måla igen. Har nu ikväll plockat fram mina gamla färger och penslar så imorgon är det dags! Funderar faktiskt också på att anmäla mig till en akvarellkurs under hösten, kanske t o m tillsammans med båda sönerna.