24 augusti 2011

RÅSLÄTT, RÅDHUSET OCH RAMAR

Tidigt imorse åkte jag ut till Råslätt för ett möte om två integrationsprojekt som är på väg att avslutas. Framförallt diskuterade vi behovet av förebyggande och långsiktiga åtgärder i samarbete mellan förvaltningar och bostadsbolag. På lunchen på Rådhuset satte jag mig vid ett annat bord än tidigare för att lära känna fler av de trevliga människorna som arbetar där. Just idag blev det samtal om kolhydrater, målning och Lindy Hop :) Under eftermiddagen var det möte med den lilla arbetsgruppen Makt och inflytande, tre av Jämställdhetsrådets medlemmar (jag, Erik Lindfeldt och Chatrine Carlsson) som framförallt ska fundera på konkreta insatser för att förbättra könsfördelningen bland chefer, styrelser och förtroendevalda i länet. Hemma har jag under kvällen mest ägnat mig åt att plocka i ordning och rama in ett par av mina bästa akvareller. Ska nu  lägga mig tidigt för imorgon kl 07.30 börjar nästa möte på Råslätt.