1 september 2011

BOLAGSUTBILDNING OCH KOMMUNFULLMÄKTIGE

Under dagen deltog jag i en utbildnings- och informationsdag på Elmia om kommunala bolag. Handlade bland annat om gällande regelverk och styrelsens ansvar. Eftersom jag är ersättare i LogPoint AB, Torsviks Terminal AB, Jönköpings kommuns Förvaltnings AB, Jönköping Airport Fastighets AB och Jönköpings Rådhus AB tyckte jag att det var en nyttig dag. Glädjande nog är vi många folkpartister i de kommunala bolagen, inte mindre än 10 personer. Den 7 februari kommer jag och Ingvar därför bjuda in hela gänget till Rådhuset för diskussion om bolagsfrågor!

Hela kvällen har jag sedan deltagit i kommunfullmäktiges sammanträde. Det var inte så många tunga ärenden idag och inte heller något av mina ärenden. Gjorde däremot ett inlägg avseende Sverigedemokraternas interpellation om invandrare samt i ärendet om ny resepolicy. Ann-Marie Hedlund pratade om de som inte längre har offentligt skyddat arbete och Ingvar Åkerberg talade om affärsplanen för Tändsticksområdet. Websändningen hittar du här. Sammanträdet slutade "redan" 22.00 så efter samåkning med Inger Gustafsson var jag hemma innan barnen hunnit lägga sig :)