27 september 2011

KOMMUNALT, REGIONALT OCH INTERNATIONELLT ARBETE

Ytterligare många timmar med budgetarbete, framförallt målen för god ekonomisk hushållning i kommunen. Under eftermiddagen var det sedan möte om kulturdigitalisering som jag, på landstingets Open Space-möte i våras, hade åtagit jag mig att bjuda in till. Flera engagerade människor från olika håll i länet kom, bl a från Vaggeryd och Värnamo. Vi fick veta mer om "Trollstigar och häxvrål" i Vaggeryds kommun som folkpartiets Ewa Magnusson berättade om och Andreas Westman berättade om det regionala projektet SpelArena. Fick också lära mig vad geocaching är :) Tillsammans enades vi om behovet av en kulturportal, något som jag och Åke ska föra vidare till vårt ABM-möte den 6 december. Det vore fantastiskt om vi kunde enas om en regional kulturportal som gemensamt mål för 2013! Under kvällen har jag sedan deltagit i en mottagning på Rådhuset för internationella studenter, alltid lika uppskattat!