30 september 2011

LÖPNING, JÄMSTÄLLDHET OCH VÄNSKAP




















En otroligt bra dag idag. Först sovmorgon. Sedan lite städning. Gav mig sedan ut i fantastisk sommarvärme och sprang en riktigt lång runda, den längsta jag någonsin sprungit. Blev faktiskt 1,3 mil sammanlagt. Den här gången sprang jag längs Vätterns västra strand mot Trånghalla. Hittade nya vägar, nya hus, nya utsiktsplatser - oerhört stimulerande! Överväger nu faktiskt att verkligen anmäla mig till Göteborgsvarvet.

Under eftermiddagen fick jag besök av Erik Lindfeldt, Cathrine Carlsson och Frida Ohlsson Sandahl för diskussion om hur Jämställdhetsrådet skulle kunna arbeta vidare för att förbättra kvinnors makt och inflytande i länet. I strålande sol satt vi på vår altan och hade ett mycket stimulerande samtal. Tycker att vi har ett par riktigt goda idéer att förmedla på Jämställdhetsrådets möte den 10 oktober.

Slank sedan över till min härliga granne Britt och drack lite vitt vin. Gosade med deras hund och pratade om vardagliga saker. Kom fram till att vi båda gillar att måla akvarell så på söndag ska även Britt vara med när Emelie kommer hem till mig för att lära ut olika akvarelltekniker. Häftigt när man plötsligt hittar fler och fler gemensamma nämnare med människor man känner!