2 oktober 2011

BJÖRNBÄR, BANGLADESH, BRITT OCH BUDGET
















I förmiddags beskar jag björnbärsbuskarna. De grenar som burit frukt är inte längre fruktsamma och måste därför klippas bort för att ge plats åt nya grenar och för att undvika att buskarna blir så snåriga att det blir svårt att plocka bären. Har också städat lite extra inför vårt besök från Bangladesh nästa helg. Förmiddagens väder påminde så oerhört mycket om våra morgnar i Netrakona i Bangladesh - fuktigt, varmt och dimmigt. Minnesbilderna väcker en alldeles underbar ilning i magen och får mig att förstå att jag verkligen vill återvända till Bangladesh! Under eftermiddagen kom Emelie Nilsson för att lära både mig och min väninna Britt mer om akvarellmålning. Mycket givande!! Under kvällen fortsatt budgetarbete på Rådhuset, det börjar dra ihop sig.