19 november 2011

HÖGT TEMPO KRÄVER GOD HÄLSA













Hösten dröjer sig kvar ovanligt länge i år - det gillar jag! Den senaste tiden har jag fokuserat lite extra på min hälsa. En gång i veckan försöker jag träna på Friskis & Svettis gym. Just nu ägnar jag en del tid på gymmet åt att träna stakning så att jag ska få extra kraft i skidspåren när snön kommer! De flesta veckor hinner jag också med att springa en mil, t ex idag. Vid tillfälle passar jag på att promenera lite längre sträckor, igår blev det en hel timmes rask promenad. Sedan i somras äter jag sill flera gånger i veckan och sedan ett par veckor tillbaka äter jag knäckebröd istället för mjukt bröd. Mitt intensiva arbetstempo kräver en mycket god hälsa. Dessutom är jag övertygad om att jag fattar bättre beslut och orkar vara mer fokuserad på det viktiga om jag är i god form. Att sedan döden kommit mig ovanligt nära det här året - såväl inom familjen, politiken och inom kommunen - gör att jag känner mig extra mån om att ta hand om min hälsa så länge jag har möjlighet.