8 november 2011

INTENSIVA DAGAR
















Igår kväll var det styrelsemöte med Folkpartiet. I morse deltog jag och kulturchefen Anders Persson på frukostmöte på Galleri Smedbyn där vi framförallt diskuterade Smedbyns framtid som kulturellt centrum. Sedan presskonferens på Arkivhuset om programmet på Arkivens dag (se hela programmet här). För att särskilt lyfta fram årets tema Konst & Musik i Arkiven passade jag och Folkrörelsearkivets Lars Östvall på att underhålla - Lars spelade gitarr och jag sjöng! (här har du inslaget) Blev sedan en spontanlunch med Folkpartiets Albert Söderlind där vi bland annat diskuterade hans uppsats om "partipiska" i riksdagen, mycket intressant. Under eftermiddagen möte med Jämställdhets- och integrationsutskottet. Lyckades därefter ta mig ut till Råslätt för att i sista sekund överlämna en liten present till Jönköpingspostens lokalreporter Percy Nilsson i den nyöppnade redaktionen. Avslutningsvis möte med Kommundelsrådet i Bankeryd som framförallt handlade om utbyggnadsstrategin i Bankeryd och arbetet med vägunderhåll. Nu läggdags för att se någorlunda fräsch ut på morgondagens lunch med Danmarks prins Joachim :) Kan inte precis påstå att jag har problem med monotont arbete :)