3 november 2011

NYTTA OCH NÖJE

Har i stort sett ägnat hela dagen åt att förbereda måndagens integrationskonferens. Eftersom det kommer ca 150 personer inklusive integrationsministern Erik Ullenhag (FP) vill jag ju förstås göra mitt allra bästa som moderator. Det är många detaljer att hålla ordning på och personal på Rådhuset har lagt ned oerhört mycket tid på förberedelser.  Själv räknar jag med att fortsätta mina förberedelser under helgen. Förhoppningen är att konferensen ska inspirera och peppa deltagarna att integrera mera.

Kvällens sammanträde med kommunfullmäktige blev kort och vi slutade redan 19.45. Kändes verkligen skönt för de här senaste dagarna har jag varit så uppe i varv att adrenalinnivån varit alldeles för hög i kroppen. Men nu är två av mina kommunalrådsyttrande klara och integrations-konferensen under hyfsat god kontroll. Imorgon blir det i gengäld Borås djurpark med sönerna och brorsdöttrarna under dagen och på kvällen är vi bortbjudna. Ska bli alldeles underbart och avslappnande att bara vara social och tänka på annat!