22 november 2011

STARKA KVINNOR

I onsdags hade vi i Folkpartiets välfärdsteam ordnat en timmes HBTQ-info för våra medlemmar. Först inledde Frida Ohlsson Sandahl, genus-och HBTQ konsult, med att berätta lite om vad HBTQ står för. Sedan berättade Catrine Norrgård, ordförande i HBT-liberalerna, om hur man kan arbeta med frågorna på kommunal nivå. Mycket intressant! Jag och Frida skrev därefter en gemensam artikel om våld i samkönade relationer som jag hoppas publiceras den här veckan.

Igår morse var jag med på ett frukostmöte om kvinnliga företagare, bl a medverkade Lena Hallbäck-Olofsson från Hudoteket och Ulrika Billingham från Dreamy Dot. Idag lyssnade jag på Emma Wiklunds fascinerande berättelse om sin väg från modell till entreprenör. Väldigt inspirerande! Kände faktiskt ett litet och oväntat frö gro inom mig, kanske borde jag bli företagare när jag tröttnat på politiken?