12 december 2011

EN FÖRLORAD GENERATION

















Sörjer mina svärföräldrar. Den 5 februari dog svärfar och förra veckan, den 6 december, dog svärmor. Tänk att en hel generation i familjen kan försvinna så fort. Min man och jag, våra barn och min mans bror tillbringade därefter flera dagar i svärföräldrarnas lägenhet. Under dagarna ringde vi släkt och vänner och tömde skåp men vi lämnde det mesta synliga i lägenheten orört. På kvällarna lagade vi sedan mat, tände ljus framför ovannämnda foto, tittade på inspelade familjefilmer och umgicks. Vi besökte min mans och hans brors gamla barndomshem samt svärfars och svärmors föräldrars minneslundar. Avslutade med att gå ut och äta på svärföräldrarnas favoritrestaurang. Vi har nu samlat oss någorlunda men begravningen i nästa vecka blir tuff. Det gäller att fånga dagen, man vet aldrig vilken dag som blir den sista.