17 januari 2012

MÅNGA BOLLAR I LUFTEN

Igår ägnade jag större delen av dagen åt att att knyta ihop lösa politiska trådar, bl a den hearing med Jönköpingsbor som arbetat utomlands som ska hållas i maj och slutförandet av projektplanen avseende Företagarskola på Öxnehaga. Väldigt många spännande saker på gång!! Åt lunch med advokat Elisabeth Nygren, det var länge sedan vi pratades vid senast - mycket trevligt! Efter jobbet blev det en stund på gymmet på Friskis & Svettis. Sedan hem och torka av alla fönsterkarmar och prydnadssaker efter fönsterputsarens insats under förmiddagen. Somnade utan problem!

Idag möte om förslag till ABM-strategi. Har nu bokat in möte mellan politiker och tjänstemän från kommunen och landstinget för diskussion om det finns ett intresse av att göra strategin länsomfattande. Snabblunch med Inger Gustafsson. Besök på diabetesmottagningen under eftermiddagen. Har haft lite problem med svängande blodtryck så ons-tors ska jag bära en blodtrycksmätare som mäter trycket var 20:e minut under ett helt dygn. Sedan besök av Inger Kallings från Rädda Barnen för diskussion om Glädjetjuven och övergrepp mot barn. Avslutade dagen med ett otroligt givande möte med Folkpartiets välfärdsteam.

























Under dagen hämtade jag den här helt nyinramade tavlan som imorgon ska sättas upp på mitt rum i Rådhuset. Färgstark och kraftfull - precis i min stil!