28 januari 2012

STORA LEKDAGEN



















Idag var det STORA LEKDAGEN på Stadsbiblioteket och i Arkivhuset. En dag späckad med teater, musik, hantverk, pyssel, dans, tävlingar, mingelartisteri och en massa lekar för barn mellan 0-9 år. Den stora lekdagen är ett av de största arrangemangen som kommunen ordnar för barn.  Huvudarrangörerna är Länsmuseet, Kulturskolan, Kulturförvaltningen, Småstickorna och KomTek. När dagen skulle planeras och man efterlyste medverkande erbjöd jag mig att stå för ansiktsmålning. Igår ägnade jag därför hela kvällen åt att träna på mig själv och mina barn. Jag hade varit lite orolig för att intresset kanske inte skulle vara så stort men OJ så fel jag hade. Kön ringlade oändligt lång. Jag målade och målade i 3 timmar. Mängder med barn förvandlades till kaniner, katter, fjärilar, spindelmannen m m. Det var riktigt roligt och med det stora intresset för ansiktsmålning får vi nog ta in fler målare nästa gång! Överhuvudtaget blev hela lekdagen en stor succé - stort TACK till alla i kommunen som bidrog till det!