8 januari 2012

TIDEN GÅR

Så börjar då helgen dra sig mot sitt slut och imorgon sätter arbetet igång med full kraft. Tur att jag jobbade under mellandagarna, annars hade jag aldrig hunnit komma iordning. Har precis skickat in min andra halvårsrapport till JP, känns verkligen skönt med denna redovisning både för mig själv och för andra. Hemma har vi nu snart plockat undan julpyntet. Egentligen brukar vi ha det kvar till tjugondagknut som också är min mans födelsedag men i år ska vi fira födelsedagen i Malmö hos hans bror.

I torsdags kväll bjöd vi min härliga väninna Sabina Frick och hennes dotter Linn på middag. Sabina och jag har känt varandra i 20 år nu. Jag och Anders hade precis flyttat till Jönköping. Jag var arbetslös och träffade Sabina på en kurs där vi läste engelska. Sommaren 1992 var vi i Berlin tillsammans med våra respektive. Jag har fotograferat av ett av mina gamla fotografier från den resan, onekligen riktigt roligt att minnas tillbaka. Glädjande att vi fortfarande har kontakt trots alla de turer som våra liv tagit under de här åren.