18 januari 2012

FRÅN ÖSTERÄNGEN TILL FRAMTIDEN




















Under förmiddagen besökte jag Österängen på eget initativ. Blev oerhört väl omhändertagen av Smail Vejzovic som ordnat rundvandring i området tillsammans med Emma Knudsen från UNF, Mira Basic från FK Bosna i Hercegovina och Andrea Watson-Athley från Hyresgästföreningen. Ett mycket givande samtal om stort och smått som avslutades med lunch på Cucchini Restaurang & Pizzeria. Ser fram emot Jämställdhets- och integrationsutskottets möte på Österängen i mars.

På eftermiddagen fick jag besök på Rådhuset av folkpartisten Ingemar Sundberg. Det blev ett mycket bra samtal, framförallt om läget efter omorganisationen av kommunens resursskolor. Diskussionen fortsätter på måndagens gruppmöte med Folkpartiet. Under kvällen samtal med folkpartister om framtidsfrågor. Nu ska jag snart sätta mig ner och börja läsa boken "Från sagoland till framtidsland" - om svensk identitet, utveckling och emigration. En bok av Tove Lifvendahl som inspirerat mig till den hearing som kommunen ska anordna i maj och då Tove ska medverka.