28 februari 2012

FULL FART FRAMÅT

Igår kväll var det årsmöte med Folkpartiet i Jönköping. Glädjande nog valdes Nicklas Bengtsson till ny ordförande samt Ingvar Åkerberg och Louise Tollén till vice ordförande. Jag är mycket nöjd med vår nya styrelse! Ingvar Åkerberg blev dessutom utnämnd till Årets liberal - en utmärkelse han verkligen förtjänat både pga sina enastående utskick inför kommunstyrelsens sammanträden och sitt uppdrag som teamledare i Fysiska teamet. Under de 5 år jag varit aktiv i FP har jag nog aldrig upplevt oss så starka som nu!

Idag har det varit en intensiv dag. Först möte med styrgruppen för projektet "Företagarskolan Öxnehaga". Nu börjar det verkligen likna något! Om en månad ska projektplanen vara klar. Därefter möte med Jämställdhetsrådet under ledning av landshövdingen Minoo Akhtarzand. Ny organisation planeras samt en jämställdhetskonferens den 23 maj. Under lunchen hann jag njuta en stund i vårsolen! Därefter var det möte med landshövdingen igen, den här gången tillsammans med Jönköpings kommuns integrationssamordnare Siv Hederos samt länsstyrelsens integrationsstrateg Bo Ljung och integrationsutvecklare Nina Lindgren. Jag hade bjudit in mig och Siv till länsstyrelsen för att inleda en dialog om vårt integrationsarbete och behovet av att samverka. Mötet blev väldigt lyckat och kanske blir det t o m ett integrationsråd framöver?

Efter jobbet hann jag faktiskt med att jogga en liten stund, årets första löprunda. Ska nu ägna kvällen åt mitt yttrande över kommunrevisionens granskning av kommunens hantering av konst, avser att föreslå att kulturnämnden särskilt ska beakta kopplingen mellan konst och hälsa.