2 februari 2012

KREATIVA MÖTEN

Igår förmiddag deltog jag i ett möte med områdesgruppen på Huskvarna Söder. Till mötet var även Pär-Erik Ek från Hyresgästföreningen och Mikael Carlson från HSB Gambrinus inbjudna och deras energi och positiva inställning gjorde mig verkligen glad! Vi diskuterade bostadsföretagens betydelse för integrationsarbetet i kommunen, behovet av boendeinflytande samt möjligheten att få tillgång till lokaler för aktiviteter. Under lunchen diskuterade jag och de andra majoritetsråden för- och nackdelar med att ansöka om SM-veckan 2014-15.

På förmiddagen idag deltog jag på en givande utbildning om könsuppdelning av statistik. Mycket tankeväckande timmar som gav mig ett par riktigt bra uppslag. Under eftermiddagen var det möte med referensgruppen avseende projektet Öxnehaga Företagarskola och många kloka synpunkter fördes fram. Vi går från klarhet till klarhet och möjligheterna till medfinansiering blir allt större. Avslutade sedan arbetsdagen med ett två timmar långt och mycket stimulerande samtal med äldrenämndens ordförande Eva Stråth (KD).