11 februari 2012

KULTURELL SAMVERKAN

Min målsättning är egentligen att vara ledig på fredagar men det blir inte alltid så... Igår morse inledde jag dagen med ett möte mellan kommun och landsting. Jag, Inger Gustafsson, Anders Persson, Rune Backlund, Ola Lundmark och Katinka Borg diskuterade om ABM-samverkan ska vara kommunal eller regional. Till nästa möte den 15 mars ska Anders och Ola skissa på ramarna för en förstudie under hösten/vintern.

Sedan åt jag och museichefen Sergei Muchin en god lunch på Hemma. Vi hade många intressanta frågor att diskutera, allt ifrån upplägget av nästa styrelsemöte till hur länsmuseet kan bidra till kommunens kaxighet. Jag tar med mig en hel del till kommunens visionsarbete! I mars åker jag och Sergei till Berlin för att besöka kulturrådet Marika Lagercrantz och några lämpliga muséer, resan är bokad men det exakta innehållet är ännu inte klart. Ska bli mycket spännande!