2 mars 2012

FRÅN JÄMSTÄLLDHET TILL JESPER

Igår ägnade jag större delen av dagen åt att förbereda den föreläsning om jämställdhet som jag ska hålla på Högskolan den 13 mars. Eftersom föreläsningen ska hållas på engelska krävs det lite extra tid. Jämställdhetsstrategen Åsa Thörne Adrianzon var faktiskt lite imponerad över att jag åtagit mig detta! Under torsdagskvällen var det sedan mottagning för internationella studenter och då hade jag god nytta av de engelska glosor jag lärt mig under dagen.

Idag har vi i majoriteten ägnat hela dagen åt budgetdialog med kommunstyrelsen, utbildnings- och arbetsmarknadsnämnden samt barn- och utbildningsnämnden. På vägen hem slank jag in på Galleri Linnman igen, där det idag var vernissage med Jesper Waldersten. Tydligen första gången som hans målningar visas i Jönköping. Personligen gillade jag framförallt den "egyptiska" stilen som syns på väggen bakom Ulf Linnman!