4 mars 2012

GÖTEBORGSVARVET - ÄNNU EN UTMANING

Känner mig något omtumlad. Hade precis anmält mig till Vårruset men efter uppmuntrande tillrop från vänner på Facebook har jag nu också anmält mig till Göteborgsvarvet. Därigenom stödjer jag välgörenhetsorganisationen Mentor med 500 kr. Mentor är en ideell organisation som tillsammans med svenskt näringsliv och volontärer arbetar med att förebygga våld och droganvändning bland ungdomar. Göteborgsvarvet är 21,1 km långt. Med andra ord kombinerar jag både nytta och nöje! Ett halvt maraton är längre än jag någonsin sprungit... Nåväl, förra årets träningsrundor var en mil långa, längre än någonsin tidigare, och i år har jag redan börjat springa utomhus, tidigare än någonsin, så nog finns det hopp! En månad efter Göteborgsvarvet är det dessutom dags för min fjärde Vätternrunda i rad så då lär jag vara riktigt stark i benen!