17 mars 2012

NYHETER

Igår besök av Liza Manestam och hennes nyfödda dotter Miranda. Det blev ett djupt samtal om livet och framtiden! Ett av de foton jag tog på den bedårande lilla flickan har Liza lagt upp som header på sin Facebook-sida!



















Idag deltog jag för första gången i Bibliotekets vänners ”Lördagsnovell” på Stadsbiblioteket. Så fullsatt att man fick bära in extra stolar! Jag läste högt ur boken Anhörig av Katerina Janouch. Avslutade med kortnovellen Längtan av Martin Wänerhol. Martin kontaktade mig så fort det var klart att jag skulle delta och undrade om jag ville läsa något av det han skrivit. Dels uppskattar jag kontakten med Jönköpingsborna och dels så uppskattade jag Martins kortnoveller så självklart uppfyllde jag hans önskan! Gläder mig också åt att jag fick så mycket beröm för min högläsning, det vore roligt att få komma tillbaka!
















Passade också på att slinka in på Friskvårdsgalleriet och gratulera min väninna Britt Martinsson. Britt är näringsterapeut och har en egen hemsida. Det var roligt att se hennes nya, fräscha lokal på Nygatan 17. Tror bestämt att jag ska boka tid för kostrådgivning!

Avrundade kvällen med Britts nyttiga té och en ny akvarell!