19 april 2012

INTEGRATION PÅ OLIKA SÄTT

Igår möte med Pär-Erik Ek från Hyresgästföreningen och integrationssamordnaren Siv Hederos för att planera inbjudan till Rådhuset av de privata bostadsbolagen på Huskvarna Söder. Ska formulera inbjudan inom de närmaste veckorna och räknar med att bjuda in bolagen till en dialog i augusti om hur vi genom samverkan skulle kunna lyfta området. Därefter möte med områdesgruppen för Huskvarna Söder, den här gången i Lejonhjärtats öppna förskola. Blev ett riktigt bra möte - framförallt om tänkbara projekt och tänkbara nya medlemmar i områdesgruppen, dessutom blev det tårta! På eftermiddagen fika i Rådhuset med Albert Söderlind och en alldeles nybliven integrationsintresserad FP-medlem. Räkna med att jag kommer bjuda in till en integrationsdiskussion i FP framöver!














Imorse var det presskonferens tillsammans med företagschefen Patrik Holst och samhällsbyggnadsstrategen Josephine Nellerup om vår spännande seminarieserie "Se kompetensen". Första seminariet hålls den 21 maj och nämns t o m i förordet till Tove Livendahls bok "Från sagoland till framtidsland" som den sannolikt första kommunala hearing som hållits med utlandssvenskar (Läs mer på JNytt). Under eftermiddagen ställde jag upp på en intervju med en högskolestudent. Under kvällen möte med Folkpartiets bolagsföreträdare. Ett möte som ledde till flera konkreta åtgärder, bl a internutbildning i bolagsfrågor under hösten. Imorgon ska jag njuta av min lediga dag och tillsammans med min man tillbringa kvällen hos landshövdingen på vårmiddag!