24 april 2012

MEDBORGARKONTAKT


















Efter lunchen idag hade jag stämt möte med Per Duvner på JCDecaux vid toaletten på Lundströms plats. Som några av er kanske minns blev jag för ett par månader sedan kontaktad av en invånare som menade att toaletten inte fungerat på länge och att det ledde till en hel del obehag för de omkringboende. Via kommunens Kontaktcenter kom jag då i kontakt med Per som lovade se till att saken skulle ordnas under våren. Idag hade Gunnar och Charlie rest hit från andra städer för att lösa problemet med pissoaren, vilket visade sig vara ett avbrutet dörrfäste. De trevliga herrarna demonstrerade hur toaletten fungerade och berättade om alla problem som kan uppstå. Regelbundet är det människor som bor (!) på toaletten eller som skadar pissoaren, vilket orsakar tekniskt fel. Ska kontakta socialnämndens ordförande om detta. Personal servar toaletten varje dag men med pissoaren var det den här gången svårt att hitta felet. Nu är emellertid både toalett och pissoar i funktion igen - säkerligen till stor glädje för de kringboende!
















För någon vecka sedan fick jag ett mycket speciellt brev till Rådhuset. Frankerat med 30 frimärken från 1966 - i valörerna 5, 25 och 40 öre. I kuvertet låg senaste numret av tidningen Flammor och ett uppskattande litet kort från en kvinna som tycker att jag gör ett bra jobb. Sådan uppskattning värmer i hjärtat!